perjantai 2. joulukuuta 2016

2. luukku: treenilaukun sisältö

Tässä on meidän treenikassi. Se voi näyttää yhtäkkiä ihan hävityksen kauhistukselta, mutta siellä on kaikki tarpeellinen. Jos mun (lähes) kaikki koiratreenikamat ei olisi samassa paikassa, unohtaisin aina treeneistä jonkun tärkeän asian pois. Ainoastaan mun näyttelykamat ei oo täällä, koska niitä en yleensä tarvi ikinä. Ja mun merkkikartiot on auton perässä aina, koska ne vie niin paljon tilaa. Muuten kaikki treenikamat on mahdutettu tähän kassiin. 

Mun tärkein varuste treeneissä on tää ProDogin liivi, jossa on niin paljon taskuja, että kaikki tärkeimmät asiat mahtuu niihin, eli namit, lelut, naksutin ja remmi.

Lisäksi kassista löytyy takki Riialle autossa odottelua varten.

Kokoontaittuva juomakuppi on tosi kätevä, koska se menee pieneen tilaan ja sitä voi tarvittaessa käyttää targettina. Lisäksi meidän kassista löytyy aina yksi tai kaksi frisbeetä, koska jos J on mukana, haluaa hän treenata Riian kanssa kiekoilla.

Noutokapuloita mulla on pari tavallista, eli sorvattu ja tuo lestillinen. Sitten hommasin nyt syksyllä myös noi ohjatun noudon kapulat, joilla harjoitellaan Riian kanssa tällä hetkellä ohjattua noutoa. Kuvista muuten puuttuu myös mun tunnistusnoutokapulat. Niitä en tietenkään pidä kassissa, ettei niihin tartu mun haju.

Kassista löytyy myös 16 metriä ruutunauhaa. 

Naksutin on mulle tärkeä kapistus oikeastaan vain temppujen opetuksessa. Otan sen kuitenkin aina myös treeneihin mukaan varmuuden vuoksi. Yleensä naksutin ei kuitenkaan ole laukussa, vaan eteisen pöydällä, josta voin kätevästi sen joko poimia mukaan treenikassiin tai hakea olkkariin, jossa Riian kanssa treenaillaan temppuja melkein joka päivä.

Riian palkkauslelut. Näillä se ei saa leikkiä ikinä itsekseen, joten on ihan sen ykkössuosikkeja. Ja nytkin se hivuttautui kuvaan pureskelemaan sorsaansa kun kuvasin, piti pian kerätä lelut pois :D Nuo "auton alle jääneet" (esim. etualalla oleva otus) on ihan ykkösiä leluissa, koska niitä voi retuuttaa ja niissä on kuitenkin myös vinkuominaisuus. Niitä tarvitsisi vaan koko ajan olla ostamassa lisää, koska ne hajoavat melko helposti. Meillä on lisäksi kovempaa kiskomista kestävä narupallo, joka jostain syystä ei ollut kassissa, mutta toivottavasti löytyy jostain takin taskusta, eikä jäänyt eilen Jattilaan... (ei olisi ensimmäinen kerta)

Tässä kassin sisältö ulkona. Mainitsematta jäi ainakin turkkilaisen jukurttipurkin kannet, joita käytän targetteina. Niitä laukusta löytyy pari kappaletta. Muut taisin mainita. 

Riia tietää, ettei se saa penkoa mun kassiani. Joskus multa jää kuitenkin se kaapin ovi raolleen, jossa kassia pidän ja Riia käy kaivamassa sieltä palkkalelunsa. Tässä kuvassa se yrittää selvästi viattomasti esittää, ettei aio alkaa retuuttamaan treenilelujaan, heti jos mun silmä välttää :D En ikinä tietenkään kiellä sitä treenileluilla leikkimästä, mutta otan ne siltä heti pois, jos se on sattunut ne jostain löytämään. Tästä on monia hyötyjä, kuten vaikka se, että sillä pysyy motivaatio juuri näitä leluja kohtaan tosi korkealla ja se, että kun minä päätän, milloin näillä leluilla leikitään, se tietää, että ne lelut tulee multa ja tekee mun eteen kaikkensa, jotta lelut ilmestyisi sieltä mun taskusta. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti