sunnuntai 4. joulukuuta 2016

4. luukku: Top 5 jouluelokuvat

Mulle tuli mieleen, että voisin tehdä näihin joulukalentereihin useammankin tällaisen "top 5" jutun ja tämä voisi olla ensimmäinen. Ihmiset ovat joulun aikaan monesti lomalla ja itse ainakin tykkään katsella elokuvia joulun aikaan. Ja varsinkin jouluelokuvat ovat niin parhautta. Tässä omat top 5 jouluelokuvani:

1. Joulutarina - olen varma, että tämä suomalainen elokuva on kaikille tuttu. Minä rakastan elokuvan tarinaa joulupukin synnystä ja elokuvan maisemat on jotain niin huikeeta. Suomen Lappi on kaunis paikka!

2. The Grinch on ollut lapsesta asti mun suosikkijoululeffojani. Se kertoo Grinchistä, joka päättää varastaa joulun kaupungissa nimeltä Whoville. Elokuva on mielestäni ihanasti kerrottu, sillä kertoja kertoo tapahtumista hyvin runollisesti ja juoni on aivan ihana ja liikuttava.

3. The Nightmare before Christmas (Painajainen ennen joulua) - mä rakastan kaikkia Tim Burtonin elokuvia, koska ne on niin outoja! Lisäksi tässä elokuvassa on hyvät musiikit ja jälleen - liikuttava juoni.

4. Holiday - kertoo kahdesta naisesta, amerikkalaisesta ja englantilaisesta, jotka kaipaavat vaihtelua elämäänsä ja vaihtavat kotejaan päikseen jouluksi. Mun mielestä aivan ihana ja tunnelmallinen elokuva, joka sijoittuu joulun aikaan, vaikkei joulu olekaan keskeisessä osassa.

5. Rare Exports - sytyttää mut erikoisuudellaan ja sillä, että se on suomalainen elokuva. Kertoo vähän erilaisen tarinan joulupukista.

Suosittelen ehdottomasti katsomaan, jos vain jostain on saatavilla ja etenkin, jos vietätte joulua lasten kanssa, myös elokuvat Franklinin taikajoulu ja Kaunotar ja hirviö - lumottu joulu. Mä oon niin lapsellinen, että tykkään kaikkein eniten lastenleffoista, niistä on mun mielestä paras juoni :D Ja noita kahta muistan katsoneeni ihan non stoppina kaikki lapsuuden joululomat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti