tiistai 15. marraskuuta 2016

Marraskuun mietinnät

Ollaan nyt Riian kanssa toista viikkoa treenitauolla juoksujen takia. Palo treenaamaan olisi kova, varsinkin viime viikonloppuisen agilityn koulutusohjaajakurssin toisen osan jälkeen. Minulla onkin enää jäljellä vain viisi harjoittelutuntia ja sitten saan hakea koulutusohjaajatunnusta Sagilta. Viime viikonlopun kurssipäivillä tehtiin ihan mahtavia harjoitteita ja sain niin paljon vinkkejä, että olisi aivan pakko päästä treenaamaan! Talven varalta minulla on muitakin suunnitelmia: ajattelin, että menen joko takaisin Haukkuvaaran valmennuksiin mukaan tai hommaan vapaakortin jonnekin lämpimään halliin, jossa pystyy treenaamaan agilityä ja tokoa. Minä luulin, että Jatin halli riittäisi minulle treenipaikaksi, mutta fakta on se, että minä en tarkene. Vaatteitten lisääminenkään ei enää riitä, koska minun ongelmani on vain sormet. Olen ilmeisesti joskus ne palelluttanut niin, että jo +5 lämpötilassa, ne palelevat, jäätyvät ja kipuilevat. Voin vaan koittaa kuvailla millaista se on, kun lämpötilat laskevat nollan alapuolelle, jos ei pysty käyttämään kunnon toppahanskoja. Kunnon pakkasilla edes viime talvena hankkimani extravuorelliset Thinsulate-hanskat eivät riitä edes normilenkeillä, joissa sormet ovat kuitenkin koko ajan siellä hanskassa. Ja koiraa kouluttaessa pitäisi vielä pystyä palkkaamaankin...

Nyt luisui vähän sivuraiteille. Joka tapauksessa, tahtoisin todella paljon treenata kunnolla talvenkin aikana (mieluusti vieläpä sillein, että siitä nauttisi) ja varsinkin tokossa Riian saaminen vihdoin ja viimein kisakuntoon olisi tosi kova juttu. Vielä punnitsen kuitenkin eri vaihtoehtojen välillä. Haukkuvaaraan ei kannata pelkkää vapaakorttia hommata, kun melkein saman verran maksaa joka toinen viikko valkkapaikka, johon vapaakortti sisältyy. Vähän halvempi vapaakortti on Laukan hallille ja siellä käy myös vähemmän porukkaa, joten treenirauha olisi ainakin taattu... Mutta toisaalta, Haukkuvaaraan ajaa vain viisi minuuttia täältä meiltä ja sinne saisi ehkä treenikavereitakin joskus mukaan. Lakkasin maksamasta erikseen kuntosalia, koska yliopistoliikunnan vuosimaksulliset jumpat ovat tosi hyviä ja salikin ihan kelvollinen. Nyt on selkeästi huomannut, kuinka rahatila on heti parantunut, kun ei maksa aktiivisesti salia ja valmennusta. Lisäksi minulla on niin vähän koulua tällä hetkellä, että pystyn ottamaan sijaisuuksia jonkun verran tarvittaessa rahatilannetta kohentamaan.

Pitää varmaan pistää hakemusta menemään Haukkuvaaran tokovalmennuksista ja pitää peukkuja pystyssä, että jonnekin ryhmään mahduttaisiin mukaan!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti