sunnuntai 17. joulukuuta 2017

Mun koiramaiset joululahjatoiveet

Minä rakastan tuhlata rahani koirajuttuihin, joten ilman muuta tänäkin vuonna on toteutettava listaus koiramaisista lahjatoiveistani.

Linkki sivulle, josta kuva napattiin tässä

1. Palkkausautomaatti
Tämän minä haluaisin tosi paljon. Laitteesta olisi hyötyä niin irtoamistreeneihin, juoksukontaktiharjoitteluun, etäällä tehtävien temppujen harjoitteluun, peruutusharjoitteluun ja moniin tokoliikkeisiinkin. Riialla käytän usein etu- tai takapalkkaa erityisesti tokoliikkeissä, mutta palkkausalustan kontrolloimattomuus harmittaa. Jos Riia vahingossa pääsee karkaaman namialustalle ilman lupaa, saa se siitä palkan, enkä asialle mitään voi. Namiautomaatti olisi vastaus tähän pulmaan. 


Linkki kuvaan

2. Dobo-pallo tai tasapainotyynyjä
Näistä olisi hyötyä Riian lihaskunnon kasvattamisessa sekä kehonhuollossa. Jyväskylässä doboiltiin aikoinaan paljonkin, koska meidän vakiohallilla oli iso kasa dobopalloja, tasapainotyynyjä ja fitbone asiakkaiden käytettävissä. Enää meillä ei ole niihin mahdollisuutta, joten ihana olisi saada sellaiset omaksi. 

Kuva blogista Niin erilaiset

3. Järkyttävä kasa hyviä koulutusnameja
Minä olen hyvin perinteinen nakit ja lihapullat -kouluttaja, joka vannoo herkkujen maukkauden nimeen. Uskon vakaasti että vähintään 50 % Riian miellyttämisenhalusta on peräisin maukkaista palkkausnameista. Nakeissa ja lihapullissa on kuitenkin sellainen iso ongelma, että niissä on aivan järkyttävästi suolaa. Nakeissa vielä nitraattiakin. Eivätkä ne toki muutenkaan terveellisimmästä päästä ole, puhumattakaan siitä, kuinka kauan niiden pilkkominen kestää. Ja itselläni kylmät valmislihapullat aiheuttaa yökkäysrefleksin joka kerta. Naturis -tuotteita olen kuullut kehuttavan hyvänä nakkien korvaajana. Maukasta ja lihaisaa ja kuulemma helppoa pilkkoa. Pitäisi testata näitä. 

Peten koiratarvike

4. Aktivointipelejä
Näitä toivoisin kyllä jo uusia. Riialla on yksi ja se osaa selvittää sen muutamassa sekunissa, joten eipä siitä kauheasti hyötyä ole. Nämä ovat koiralle kuitenkin hauskaa puuhastelua päiville, kun syystä tai toisesta ei kauheasti muuta aktiviteettia ole tarjolla. Tai sitten muuten vaan huvin vuoksi käytettäväksi.

Tälle joululle minulla ei näemmä ollutkaan kauheasti tarvetta uusille koirajutuille - ihme ja kumma. Yleensä minulla on listalla vaikka mitä juttuja, joita haluaisin Riialle hankkia. Kiva kuitenkin vaihteeksi näin. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti