torstai 12. tammikuuta 2017

Mun ja Riian arki

Mä niin paljon nautin tällä hetkellä mun elämästä ja arjesta Riian kanssa. Mulla on ollut nyt joulukuun alusta lähtien koulua kerran kuukaudessa ja muuten kirjoittelen vaan gradua kotona. Päivät on rytmittyny tosi kivasti enkä kyllä vaihtais hetkeäkään pois. Eilen viimeksi mietin sitä, kuinka todellakin kannatti opiskelijana(kin) ottaa koira, sillä mulla on elämässäni tällä hetkellä niin paljon aikaa koiralle, ettei varmaan tuu enää ikinä olemaan näin paljon. Riia ei ole käytännössä juuri ollenkaan yksin, vaikka pyrinkin kyllä melkein joka päivä jossain sen verran käymään, ettei Riiasta tuu ihan läheisriippuvaista.

Riia herää aamuisin aina J:n kanssa yhtäaikaa ja J pissattaa ja syöttää sen ennen kuin lähtee kouluun. J:n lähdettyä Riia tulee mun viekkuun sänkyyn nukkumaan ja noustaan sitten joskus 8 - 9 välillä. Puolen päivän maissa lähdetään lenkille, kierretään sellainen noin tunnin lenkki. Viiden maissa lähdemme iltalenkille, mutta lenkkien välissä yleensä taukojumppailen Riian kanssa tekemällä temppuja tai treenaamalla tokoliikkeitä vähän aikaa. Toinenkin lenkki kestää noin tunnin ja palaamme sopivasti Riian ruoka-aikaan kotiin. J:kin on yleensä tässä välissä ehtinyt kotiin ja Riia, joka on nukkunut koko päivän rauhallisesti, aloittaa perinteisen iltavillinsä J:n, pallojen ja pehmolelujen kanssa. Yleensä iltahulina kestää johonkin yhdeksään asti ja siinä tohinassa saattaa hajota pari leluakin. Monena iltana J treenailee Riian kanssa vielä jotain pikkutemppuja tai keksii uusia ja yrittää opettaa niitä sille. 

Nukkumaan mennään yhdentoista-kahdentoista maissa ja ennen sitä J käyttää Riian iltapissillä. Riia on tosi väsynyt iltaisin, eikä meinaa ikinä jaksaa nousta iltapissalle. Se on vähän koomisen näköistä, kun se katsoo jostain sohvan pohjalta sen näköisenä, että se haluaisi sanoa vain, että "mene keskenäs." Meidän arki on ihan parasta!


Todistusaineistoa Riian iltavilleistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti